Pek çok teknoloji şirketi yıllarca tüketicilere NFC ödeme platformlarını kullanmaları için yalvardı fakat çoğunlukla yalvarışları duyulmadı.
Şimdi Apple Pay milyonlarca iPhone 6ve iPhone 6 Plus kullanıcılarına NFC ödeme gücünü lütfettikten sonra işler değişmeye başladı. Elbette bu sistemden herkes kazançlı çıkacak.
New York Times tarafından hazırlanan bir rapor Amerikan tüketici alışkanlıklarının Apple Pay sayesinde nasıl yavaşça değiştiğini ortaya koydu. Whole Foods 150.000 iPhone ödemesi kaydederken Walgreens de Apple Pay’in Ekim ayında çıkmasından bu yana (CurrentC’nin de katkılarıyla) NFCödemelerinin ikiye katlandığını açıkladı. McDonald’s ise Apple’ın ödeme seçeneğinin şimdiden “ödemek için dokun” sistemlerinin yüzde 50′sini ele geçirdiğini söylüyor. Servisin çıkışının üzerinden sadece üç hafta geçmesine ve geniş bir Android telefon ağına kıyasla servisin sadece iki iPhone modelinde çalışmasına rağmen böyle bir sonuç çıkması oldukça etkileyici, fakat bir analistin de söylediği gibi bu aslında yavaşça gelişen bir devrim:
Açıkça söylemek gerekirse bunun başlıca sebebi Apple markasının gücü ve satıcılarla müşterilerin bu deneyimin kolaylığına hayran oluşu. Bunun bir gecede tüm manzarayı değiştireceğini söylemiyorum fakat diğer mobil cüzdanlarda böyle bir şey hiç olmamıştı.




Hiç yorum yok:
Yorum Gönder