26 Aralık 2014 Cuma

Türkiye'nin 2. Arama Motoru

 Arama motoru pazarına yönelik 2014 yılı verileri ilginç sonuçlar ortaya koydu. Google'ın açık ara önde olduğu ülkemizde en çok tercih edilen ikinci tarayıcı hangisi oldu?



2014 yılında en çok tercih edilen arama motorları belirlendi. Ülkemizde, masaüstü PC'lerden yapılan aramalarda en tercih edilen arama motoru dünya çapındaki gibi Google oldu. Arama devinin dünya çapındaki yüzde 90'ların hemen üzerindeki ortalaması Türkiye pazarındaki oranlarla oldukça uyumlu.
Google'dan ezici üstünlük
Netmarketshare verilerine göre, Google 2014 yılı boyunca ülkemizde hiçyüzde 90 pazar payının altına düşmedi. Tarayıcının payı geçen ay itibarıyla da yüzde 93'ler sınırına dayandı. Google'ın neredeyse tekel konumundaki liderliğine karşın kalan yüzde 10'un altındaki paydada bir mücadele sürüyor.


Yahoo 2. sırada
Bu alanda da Yahoo hakimiyeti söz konusu. Yüzde 4,5 ile 5 arasında dalgalanan pazar payı ile YahooGoogle'dan kalan pazar payının neredeyse yarısından fazlasına hakim ve ikinci durumda. Microsoft'un Bing'i ise yüzde 2'lerin üzerindeki pazar payını 1.60'lara kadar geriletmiş durumda. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder