Dünyanın dördüncü büyük akıllı telefon üreticisi ZTE’nin ABD Başkanı ve CEO’su, şirketin ABD pazarına ilişkin yükselişi hakkında konuştu.
Çin’in akıllı telefon pazarındaki gücü, her sene yüksek oranlarda gelişiyor.Samsung, Apple ve LG’nin ardından gelen dört numaralı şirket ise Çinli şirketlerin en başarılısı olan ZTE. Şirketin Çin pazarındaki gücü ile gelişmekte olan pazarlardaki konumunun bu başarıda etkili olduğu bir gerçek. Ancak ZTE’nin geleceğe yönelik hedeflerinde çok daha büyük pazarlar var. Örneğin ABD.
ABD’de kendi alanında en tanınan 5 marka arasında yer almayan ZTE, bu durumu değiştirmek için kısa süre önce bazı reklam çalışmalarına başlamıştı. Ülkenin en popüler sporlarından basketbol üzerine odaklanan şirket, NBA’in en tanınmış takımlarından New York Knicks’in akıllı telefon sponsoru olarak toplamda sponsor olduğu takım sayısını üçe çıkarmıştı. Diğer sponsorlar Golden State Warriors ve Houston Rockets. En son olarak şirketin ABD’deki en üst yetkilisi Lixin Cheng, saygın medya kuruluşlarından The Wall Street Journal’a röportaj verdi.
Röportajında sosyal medya ve dijital medyaya odaklandıklarını, sponsoru oldukları NBA takımlarıyla da bilinirliklerini artırdıklarını dile getirenCheng; Samsung ve LG’yi kastederek ‘Güney Koreli markalar her yerde çok para harcıyorlar, ancak ZTE farklı bir yaklaşım izliyor’ diyerek bu şirketlerin devasa reklam kampanyalarına vurgu yaptı ve ZTE olarak nispeten düşük bütçelerle ilerliyor olmalarına işaret etti. ZTE, sadece New York Knick’in maçlarını oynadığı Madison Square Garden’da dev reklam panoları ile yılda 600 milyon izleyicinin önüne çıkacak.
Cheng, ‘Düşük fiyatlı akıllı telefon üreten Çinli üretici olmak bir dezavantaj olabilir, ancak aynı zamanda bir avantaj da olabilir, insanlar bizim uygun fiyatlı ama iyi ürünler sunduğumuzu biliyor’ dedi ve 2013 yıllından 2014 sonuna kadar ABD’de 3 kat büyüdüklerini dile getirdi.





Hiç yorum yok:
Yorum Gönder